![]() Anna Margit és Ámos Imre, 1939 | ![]() Pillanatfelvétel Anna Margitról és Ámos Imréről, 1930 körül | ![]() Anna Margit arcképe, 1975 |
![]() Anna Margit és Ámos Imre, 1939 | ![]() Pillanatfelvétel Anna Margitról és Ámos Imréről, 1930 körül | ![]() Anna Margit arcképe, 1975 |
![]() | ![]() | ![]() | |||
1930-ban költözött Budapestre, ahol a főiskoláról eltávolított Vaszary János szabadiskolájában (Új Művészeti Iskola) képezte magát. Itt ismerkedett meg Ámos Imrével is, akivel 1935-ben kötött házasságot. 1937-ben Párizsba utaztak, és kapcsolatba kerültek Marc Chagall-lal. 1938-tól nyaranta mindketten Szentendrén dolgoztak, baráti körükhöz tartozott Korniss Dezső és Vajda Lajos is. 1945-ben az Európai Iskola egyik alapító tagja volt, de a társaság megszűnése után évekig nem kapott bemutatkozási lehetőséget, ezért 1948 és 1953 között felhagyott a művészeti tevékenységgel. Művészi pályájának „újrakezdésekor” központi témája a bábu lett, amely hol bohócként, hol babaként tűnik fel olajképein. A Vajda és Korniss szentendrei hagyományait folytató, archaikus, népi művészetben gyökerező formavilágát később a városi folklór is inspirálta. Biblikus és mesehős figuráin a giccskultúra hatása gyakran érzékelhető. 1970-től festészetében egyre nagyobb szerephez jutott a háború, valamint az elmagányosodás tragikus, de ugyanakkor groteszk motívuma is.