Bodolóczki Linda: Színekkel álmodom
Kortárs kiállítás

Bodolóczki Linda: Színekkel álmodom

2023-06-08

Időpont: A kiállítás 2023. június 8-tól június 30-ig hétfőtől péntekig, 10 és 18 óra között, szombaton 10-13 óráig, 2023. július 1. – július 14. között, hétköznapokon, 10 és 18 óra között látogatható.

Bodolóczki Linda (1981, Eger) 2011-ben végzett a Képzőművészeti Egyetemen Radák Eszter tanítványaként, az úgynevezett „színes” osztályban. A diploma utáni években, pár csoportos kiállítást követően, televíziós forgatókönyvíróként helyezkedett el. 2017-től kezdve újra a festészetre koncentrált, és izgalmas képi világával szinte azonnal a figyelem középpontjába került.

A gesztus irányíthatósága – Gesztus és geometria
Intuitív, expresszív, vibrálóan színes képei egyfelől a magyar avantgárd szín- és formakincskészletéből merítenek. Másfelől, Bodolóczki immár a figuralitást teljesen elhagyva, az absztrakt-expresszionista hagyomány tovább örökítője, akinek művei a tisztán színhatáson és faktúrán alapuló lírai absztrakció, illetve az erőteljes gesztusfestés útján fejlődnek. Állandó a felületi minőségek játéka – a
véletlenszerű, fröccsentett, festékcsurgatós, lazúros részek váltakoznak a mérnöki pontossággal megszerkesztett, kitakart, majd átfestett rétegekkel. A homogén, nyugodt képterek harmonikusan megférnek a dinamikus, csíkos vagy pöttyözött, esetleg geometriai formákra bontott elemekkel, és ugyanez igaz a színhasználatra is. Bodolóczki a színskála egészét igyekszik használni, és szívesen rak a hordozóra egymást bemozgató, élénk, vibráló komplementer színpárokat.

Hársfalvi Magdolna

„Bennem is állandó háború dúl”
Miután elhagyta a tájképi formátumot, Bodolóczki legújabb képeit betűkkel és számokkal látta el. Az orosz-ukrán háború hatására egyes képei monokrómba fordultak. Legújabb sorozatán arra a két dologra összpontosított, ami a legjobban érdekli: a gesztusra és a geometriára. „Az egyik intuitív, a másik kiszámítható. A festékfröccsenések persze valamennyire irányíthatóak (minél kevesebb távolságot hagyunk a vászon és az alkotó közt), de alapvetően véletlen foltot hagynak. A geometria pontos, kiszerkesztett, megkérdőjelezhetetlen. A kétféle módszer a festői eszköztár két véglete, ugyanúgy, ahogy a személyiségemben az irányíthatatlan és az irányítható rétegek. A gesztus a vágyak, szenvedélyek, félelmek, indulatok – általában az érzelmek; a geometria az önreflexió, a racionalizálás, és a változó attitűd megtestesülése. Tulajdonképpen bennem is állandó háború dúl, de a képeimen a festészet által létrehozható harmóniára törekszem.”