1919: Képzőművészeti Főiskola 1923: Nagybányai Szabadiskola tagja volt. 1933, 1937-1939: tanulmányok párizsi magániskolákban; mesterei: Glatz Oszkár, Réti István. 1930-tól a Képzőművészek Új Társasága tagja. Pályája a természetelvű nagybányai stílushoz kapcsolódó tájképekkel indult. A 30-as években szociális indítékú figurális kompozíciókat alkotott, melyek egy része Dési Huber szellemiségéhez álltak közel. Bensőséges lírát képviselő, sötét alaptónusú képein a barna, okker, lila és kék színek dekoratív alkalmazása magas fokú színkultúrát képvisel. Önarcképeket, aktokat, s önarcképi vonatkozással saját arcvonásait viselő proletáranyát, proletárgyereket is festett. Czóbel Bélával 1940-ben kötött házassága után megváltozott tematikája s művészi felfogása. A 40-es évek első felében szinte kizárólag csendéletet festett. Színvilágának elkomorodását egyrészt a háborús létbizonytalanság, másrészt a Czóbelen keresztüli Rouault hatás okozhatta. A virágokról, gyümölcsökről s környezete tárgyairól festett halk szavú képei hol a tárgyakhoz fűződő szeretetteljes kapcsolatról vallanak, hol pedig örömteli frissességet sugároznak. Az 50-es években a rendszeres párizsi időzések következtében megváltozott ~ életvitele és művészeti szemlélete. Párizs és Szentendre közötti kétlaki élete lehetővé tette a párizsi művészeti élet félmúltbeli és kortárs nagyjaival való megismerkedést. Nemcsak az École de Paris klasszikusainak művészete gyakorolt piktúrájára felszabadító hatást, hanem a baráti körükhöz tartozó Vieira da Silvának a művészete is. Kivilágosodó koloritját finom pasztellszínű árnyalatok jellemzik. A virágcsendéletek mellé új témákat fedezett fel: kislányarcokat, galambokat, galambtollakat, vízparti tájakat, városokat, égitesteket, melyekről kisméretű variációk sorát készítette el. Egyre jobban foglalkoztatta az absztrakt művészet problémaköre. Egyrészt geometrikus redukcióval kísérletezett városképeiben, másrészt a természeti motívumok erős absztrahálására törekedett minden témában. Még a szerkezeti ritmusokra alapozó, absztraktnak ható városképein (Házak, Új városrész), vagy az absztrakt organikus irányba mutató Öböl-sorozatban is megőrzik a motívumok eredeti látványgyökerüket. ~ élete második felében a posztimpresszionizmus lírai vonulatához tartozó érzékeny koloritú egyéni stílust teremtett.