Magyar Iparművészeti Főiskola, grafika szak, mestere: Helbing Ferenc; Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Rudnay Gyula. 1931-1942 között a szolnoki művésztelepen élt és dolgozott. 1931: Szinyei Társaság utazási ösztöndíja; 1937: francia állami diploma; 1939: New York város kitüntetése; 1972: Munka Érdemrend arany fokozata. Kezdetben nagybányaias festőiségű tájakat és csendéleteket festett, de komponálásmódjában már korán jelentkezett, az Art Noveau hatására, bizonyos dekorativitás. Az Igalban élő dr. Baumgarten meghívására a 20-as, 30-as évek fordulóján több nyáron dolgozott ott Aba Novák Vilmossal együtt, s ez színskálájának fölerősödését, a kompozíciók novecentós plaszticitását eredményezte ~nél. A 30-as években festőtechnikája, a matt temperafestés még jobban közelítette a Római Iskolához, koloritja azonban megőrizte plein air-es frissességét. Magyaros, történelmi tematika kezdte foglalkoztatni; ez is egy új murális technika kikísérletezésére késztette. Pólya Ivánnal kidolgozták az ún. “hímeskő” technikát: színezett terrazzo anyagba formázott, csiszolt márvány és más nemeskő inkrusztációt alkalmaztak. A hímeskövek hatására ~ táblakép festészete is az erőteljesebb síkszerűség, dekorativitás irányába mozdult, anélkül, hogy közvetlen természetelvűségét és friss színeit elvesztette volna.